Tent
Header-Banner_Apostolopoulos
head_rear_banner_1
 

Βενέτικα Στόρια- Χαρακτηριστικά

Ανωκάσι

Η κασέτα αποτελεί το ανώτερο τμήμα των βενέτικων στορς, από το οποίο στηρίζονται και παράλληλα κρέμονται οι περσίδες. Στο εσωτερικό του είναι εγκαταστημένος ο μηχανισμός που ανεβοκατεβάζει τις περσίδες και ο οποίος περιέχει τα συστήματα περιστροφής και χειρισμού ανύψωσης. H κασέτα είναι κατασκευασμένη σε σχήμα U, με τις άκρες λίγο ή πολύ στρογγυλεμένες, και γαντζώνεται στους σφιγκτήρες υποστήριξης, οι οποίοι έχουν εγκατασταθεί προηγουμένως στον τοίχο ή την οροφή.

Συνήθως, τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή των κασετινών είναι μεταλλικά ελάσματα που φέρουν ατσάλινη επίστρωση, φύλλα αλουμινίου και τελευταία, εξελεσμένο αλουμίνιο. Η διάσταση της άνω ράγας διαφέρει ανάλογα με τον χρησιμοποιούμενο τύπο περσίδων, γι’ αυτό και το πλάτος των διάφορων κασετινών ποικίλει ανάλογα με τον αριθμό και το πλάτος των περσίδων.

Οι διαστάσεις της κασετίνας είναι πολύ σημαντικό στοιχείο, το οποίο εγγυάται την κατάλληλη στήριξη στα βενέτικα στόρια, γι’ αυτό και σε πολλές περιπτώσεις, όπου τα υπό σκίαση  παράθυρα είναι μεγάλα, απαιτείται η κατασκευή αντίστοιχα μεγάλων κασετινών.

Πάντως, παρά την τεχνολογική ανάπτυξη και την παραγωγή αυτόματων στορς, το κύριο ενδιαφέρον της αγοράς εξακολουθεί να είναι στραμμένο στους χειροκίνητους μηχανισμούς.

Συστήματα χειρισμού

Ο μηχανισμός λειτουργίας των βενέτικων στορς είναι μάλλον απλός, και αυτός ήταν ένας από τους παράγοντες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην καθιέρωση και την ευρεία διάδοσή τους στο χώρο της εσωτερικής σκίασης, και ειδικά των στορς. Το σύστημα λειτουργίας τους παρουσιάζει πολλές δυνατότητες:

Χειρισμός με σκοινί και ράβδο προσαρμογής

Το παλαιότερο και σημαντικότερο σύστημα ανυψώνει τα στόρια μέσω μιας σειράς δυνατών σχοινιών που συνδέουν μεταξύ τους τις περσίδες. Οι περσίδες έχουν τρυπηθεί με διατρητική μηχανή προκειμένου να διαπεραστούν από ειδικό νήμα. Όλο το σύστημα ελέγχεται, μέσω των σκοινιών, από αλληλοσυνδεόμενους κυλίνδρους, οι οποίοι επιτρέπουν το σταμάτημα ή την απελευθέρωση των σχοινιών ανάλογα με τις απαιτήσεις του χρήστη. Ο προσανατολισμός των περσίδων επιτυγχάνεται μέσω μιας ράβδου που μπορεί και περιστρέφεται μέχρι και 45ο . To μόνο μειονέκτημα που παρουσιάζει αυτό το σύστημα είναι ότι το μεγάλο βάρος των στορς μεγαλώνει και την αντίσταση τριβής κατά την περιέλιξη των περσίδων, γι’ αυτό κιόλας δεν χρησιμοποιούνται για τη σκίαση παραθύρων με μεγάλες διαστάσεις.

Χειρισμός με σκοινί-δακτυλίδι

Αρχικά χρησιμοποιούνταν στα βενέτικα στόρια με περσίδες πλάτους 35,5 χιλιοστών, ενώ αργότερα και σε μικρότερα πλάτη. Το σύστημα βασίζεται σε ένα κορδόνι ενωμένο στα δυο του άκρα έτσι ώστε να σχηματίζει δακτύλιο. Αυτός ο δακτύλιος ενεργοποιεί μια τροχαλία, που είναι τοποθετημένη στη ράβδο της κασέτας. Η περιστροφή της ράβδου αυτής επιφέρει, πρώτα από όλα, την κίνηση των περσίδων και επιπλέον την ελεγχόμενη κύλιση των κορδονιών ανύψωσης που είναι τοποθετημένα στις κατάλληλες ελικοειδείς κλίμακες, προκειμένου να ανυψωθούν οι κάτω περσίδες των στορς. Γενικά, τα στοπ που είναι τοποθετημένα στο κατώτερο και στο ανώτερο σημείο των στορς τα προστατεύουν από πιθανές ζημιές που μπορεί να προκαλέσει ένας άπειρος χρήστης.

Χειρισμός με τη χρήση βαρούλκου

Στο σύστημα αυτό χρησιμοποιείται η ίδια μηχανική αρχή με αυτή της προηγούμενης κατηγορίας. Το βαρούλκο μεταβιβάζει την κίνηση σε μια περιστρεφόμενη μπάρα-στρόφαλο. Ο στρόφαλος έχει την ιδιότητα να μετατρέπει μια παλινδρομική κίνηση σε περιστροφική και αντίστροφα.

Χάρη στη μείωση της ασκούμενης δύναμης λόγω του βαρούλκου, αυτό το σύστημα επιτρέπει τη σκίαση στα πολύ μεγάλα παράθυρα και επομένως τη δημιουργία και πιο βαριών κατασκευών τέτοιων στορ. Αλλά λόγω του υψηλότερου κόστους αυτής της κατασκευής, η χρήση της περιορίζεται σε ιδιαίτερες καταστάσεις (εξωτερική τοποθέτηση, σκίαση οροφής, κ.λπ).

Περσίδες

Οι περσίδες αποτελούν το βασικό συστατικό του συστήματος, καθώς η μετακίνησή τους είναι αυτή που αφήνει το φως ναι διέλθει ή το εμποδίζει, σκιάζοντας το χώρο. Δεν θα ήταν υπερβολή εάν λέγαμε ότι από την εποχή που τα βενέτικα στόρια πρωτοεμφανίστηκαν έως και σήμερα, η τεχνολογική εξέλιξη και η πλειοψηφία των καινοτομιών ήταν κατά κύριο λόγο εστιασμένες στις περσίδες. Μάλιστα, σταδιακά πραγματοποιήθηκαν αλλαγές στις διαστάσεις τους, δηλαδή το πλάτος και το πάχος, προκειμένου τα βενέτικα στόρια να καθίστανται ολοένα και μικρότερα από την άποψη του μεγέθους τους αλλά και του όγκου που καταλαμβάνουν στο χώρο, και βέβαια, να καθιερώνονται ως αναπόσπαστο κομμάτι της εσωτερικής αρχιτεκτονικής, με εύκολη εγκατάσταση και υψηλή λειτουργικότητα.

Οι περσίδες κατασκευάζονται σε μεγέθη με πλάτος 50 mm, 35 mm, 25 mm, 16 mm και 15 mm. Βέβαια, πρόσφατα παρουσιάστηκαν στην αγορά και περσίδες πλάτους 12,5 mm, ωστόσο αυτές μπορούν να εγκατασταθούν μόνο σε ειδικές περιπτώσεις.

Τα ελάσματα από κράμα αλουμινίου, επικαλυμμένα με ειδικό χρώμα και σμάλτο, αποτελούν την κύρια πρώτη ύλη από την οποία παρασκευάζονται οι περσίδες. Στη συνέχεια, η πρώτη ύλη δουλεύεται σε κατάλληλα καλούπια, όπου και οι περσίδες υπόκεινται σε ειδική επεξεργασία κύρτωσης προκειμένου να καταστούν πιο ανθεκτικές στο λύγισμα και στις πιέσεις που ασκούνται κατά το ανέβασμα και κατέβασμά τους.

Στην αγορά μπορεί κανείς να συναντήσει περσίδες σε μια μεγάλη ποικιλία χρωμάτων και τελικών φινιρισμάτων, όπως καφέ, ματ, πολυστρωματικές, σατινέ, και μικρο-διάτρητες.

Οι περσίδες τοποθετούνται στο ανώτερο τμήμα των βενέτικων στορς, και η μία συνδέεται με την επόμενη σε μια διαδοχική σειρά. Η απόσταση που πρέπει να χωρίζει τη μια περσίδα από την άλλη είναι προκαθορισμένη (στα αγγλικά λέγεται pitch), και υπολογίζεται στο 80% της κάθετης απόστασης που ορίζουν τα δύο ή τρία παράλληλα ειδικά πολυεστερικά νημάτια από τα οποία κρέμονται οι περσίδες. Αυτή η απόσταση μεταξύ των περσίδων επιτρέπει την μεταξύ τους επάλληλη τοποθέτηση, και εξασφαλίζει τον απόλυτο έλεγχο του φωτισμού του εσωτερικού χώρου.

Το σύστημα από το οποίο κρέμονται οι περσίδες, εκτός από το να επιτρέπει στις περσίδες να παραμένουν στη θέση τους και μην μετακινούνται, λειτουργεί και ως μηχανισμός με τον οποίο επιτυγχάνεται η πλήρης περιστροφή των περσίδων.

Όσον αφορά τα κάθετα κορδόνια που συνδέουν μεταξύ τους τις περσίδες, αυτά κατασκευάζονται είτε από πολυεστερικό υλικό είτε από κατάλληλο πλαστικό PVC, και διατίθενται σε διάφορα μέτρα ανάλογα με το πλάτος των περσίδων (35 mm, 50 mm κ.λπ). Κατά κόρον χρησιμοποιούνται κορδόνια από PVC, καθώς το υλικό αυτό θεωρείται πιο κατάλληλο για να σηκώσει το βάρος των περσίδων και να αντέξει σε ενδεχόμενη εξωτερική χρήση. Επιπλέον, η μεγάλη γκάμα χρωμάτων στην οποία διατίθενται αυτού του τύπου τα κορδόνια επιτρέπει τον τέλειο αισθητικό εναρμονισμό με τα στόρια.

Οι κατασκευαστές βενέτικων στορς χρησιμοποιούν κατάλληλες μηχανές οι οποίες εκτός από την κοπή και τη διαμόρφωση των περσίδων στο απαιτούμενο μέγεθος, έχουν τη δυνατότητα αυτόματα να τα τρυπούν στις σωστές διαστάσεις και να τοποθετούν τα κορδόνια διασύνδεσης και χειρισμού.

Στο σύστημα περιέλιξης χρησιμοποιείται κυρίως νάιλον κορδόνι, το οποίο έχει κατασκευαστεί με ενίσχυση γύρω από πυρήνα, έτσι ώστε να παρουσιάζει πολύ μεγάλη αντοχή. Το κορδόνι γλιστρά στο εσωτερικό των οπών των περσίδων, ώστε να τις ανυψώνει και ταυτόχρονα να τις κρατά στη σωστή θέση. Σε πιο περίπλοκες εκδόσεις των βενέτικων στορς, όπου χρησιμοποιείται μοτέρ ή βαρούλκο, τα κορδόνια ανύψωσης αντικαθίστανται από σχοινιά PVC ή νάιλον.

Κατωκάσι

Στο κατώτατο τμήμα τους τα βενέτικα στόρια διαθέτουν μια ράβδο, η οποία εξυπηρετεί δύο σκοπούς: καταρχήν, εξισορροπεί το βάρος των περσίδων, όταν αυτές είναι κατεβασμένες, εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία τους, και επιπλέον στηρίζει την κασέτα και όλο το σύστημα των περσίδων όταν αυτές είναι ανεβασμένες.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, το κάτω τμήμα των στορς είναι ράβδος σχήματος C ή κλειστού ρόμβου, κατασκευασμένη από χυτό ατσάλι, ή φύλλα αλουμινίου. Κάποιοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν ράβδους από κράμα αλουμινίου τόσο για τον κατώτερο οδηγό του στορ όσο και για την κασέτα και τον ανώτερο οδηγό, και αυτό δίνει μεγαλύτερη ευστάθεια στο μηχανισμό ανύψωσης και πιο μοντέρνα όψη στην κατασκευή.

Δημοσιεύτηκε: 12/11/2010

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ
  • Φωτισμός

    Καθοριστικοί παράγοντες στο σχεδιασμό Κατά το σχεδιασμό μιας δημιουργίας με φως και ύφασμα, απαιτείται να ληφθούν υπόψη μια σειρά κρίσιμοι παράγοντες, όπως: -          Διαθέσιμος φωτισμός στον τόπο παρουσίασης. Ο περιβάλλων χώρος και η ποιότητα του φωτισμού που αυτός διαθέτει παίζει καθοριστικό ρόλο +

  • Φως και Σκίαση

    Βενέτικα Στόρια Τα βενέτικα στόρια κατέχουν μια πολύ ξεχωριστή θέση στον τομέα της σκίασης εσωτερικού χώρου. Αποτελούνται από κινητές ξύλινες ή μεταλλικές γρίλιες, που είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους και έχουν τη δυνατότητα να περιστρέφονται έως και 180ο γύρω από τον +

  • Φωτεινά εφέ

    Ο συνδυασμός του φωτός και των διαφόρων ποικιλιών υφασμάτων στο χώρο του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού μπορεί να οδηγήσει και σε οικονομία χρόνου και χρήματος, καθώς τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για ένα σόου, κάλλιστα μπορούν να στηθούν και πάλι σε +


ΣΧΟΛΙΑ