Το Ιαπωνικό Σπίτι (Japan House), στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι ξανανοίγει, αυτή τη φορά ψηφιακά, στις 24 Οκτωβρίου, με την έναρξη του Windowology: New Architectural Views from Japan, μια έκθεση από το Ινστιτούτο Έρευνας Παραθύρων.

Με ίδρυση το 2007 και το αξίωμα ότι «τα παράθυρα αντιπροσωπεύουν τον πολιτισμό και την κουλτούρα», το Ίδρυμα με έδρα το Τόκιο ξεκίνησε για πρώτη φορά το Windowology το 2017 ως έκθεση ταξιδιού / αρχιτεκτονική έρευνα.

Ενώ το Windowology, ένα ερευνητικό έργο στο οποίο τα παράθυρα είναι κυριολεκτικά πλαισιωμένα ως πολιτιστικά αντικείμενα, ξεκίνησε πολύ πριν από την πανδημία του κορονοϊού, τα γυάλινα ανοίγματα έχουν πιο πολύ από ποτέ, λόγω της κρίσης του covid, μια νέα έννοια.

«Τα παράθυρα είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία στην αρχιτεκτονική. Λειτουργούν για τη σύνδεση του εξωτερικού και του εσωτερικού κόσμου, ανοίγοντας και κλείνοντας όπως απαιτείται», δήλωσε ο ιστορικός αρχιτεκτονικός και επιμελητής της έκθεσης Igarashi Tarō του Ινστιτούτου Έρευνας Παραθύρων.

«Σε περιόδους κρίσης, τα παράθυρα αποκαλύπτουν πολλά για τον πολιτισμό και την ανθρωπότητα. Καθώς περιορίζουμε τις δραστηριότητές μας και μένουμε στα σπίτια μας για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, περνάμε πολλές ώρες μπροστά από τα «παράθυρα» της νέας εποχής, όπως οι προσωπικοί υπολογιστικές, οι οποίοι προσφέρουν ελπίδα ως μια εναλλακτική κατάσταση σύνδεσης. Όμως, τα πραγματικά παράθυρα έπαιξαν επίσης έναν μοναδικό ρόλο κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης με τρόπους που συχνά εκφράζουν τον πλούτο των διαφορετικών πολιτισμών του κόσμου, όπως τραγούδι όπερας σε μπαλκόνια στην Ιταλία και ανταλλαγή μηνυμάτων ευγνωμοσύνης με τους ιατρούς μέσω παραθύρων».

Αποτελούμενη από φωτογραφίες, σχέδια, ταινίες, αρχιτεκτονικά μοντέλα, manga, χειροτεχνίες, στατιστικά και πρωτότυπα έργα τέχνης από τον καλλιτέχνη εγκατάστασης Tsuda Michiko, το Windowology οργανώνεται θεματικά γύρω από τις σχέσεις μεταξύ της χαρακτηριστικής αρχιτεκτονικής της έκθεσης και δέκα διαφορετικών πτυχών της ιαπωνικής κουλτούρας (τέχνη, ταινίες, περιβάλλον κ.ά).

 

Πηγή άρθρου: archpaper.com